سایت برای من قطع است یا همه ؟

شاید بارها به سایت‌هایی برخورد کرده‌اید که باز نمیشوند. اما مساله‌ جایی حساس میشود که مدیر آن سایت خودتان باشید.
باز نشدن سایت‌ها میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما در مرحله اول باید بدانید آن سایت کلا قطع است یا فقط برای شما قطع هست. برای اینکه بدانید این سایت فقط برای شما قطع است یا برای همه چند راه پیش روی شماست:
در مرحله اول شما میتوانید با ابزارهایی که آیپی شما را تغییر میدهند سایتتان را چک کنید که آیا باز میشود یا نه.
یا میتوانید از دوستان و آشنایان خود بخواهید سایت را چک کنند و نتیجه را به شما بگویند.
غیر از دو راه بالا سایت‌هایی در اینترنت وجود دارند که این تست را برای شما انجام میدهند. به این صورت که شما آدرس سایت مورد نظر را وارد میکنید و در جواب همان لحظه به شما اعلام میکند که آن سایت فقط برای شما قطع است یا کلا سرور سایت قطع شده است. در زیر چند نمونه از این سایت‌ها را معرفی میکنیم:

host-tracker.com
وقتی وارد این سایت شوید، بالا سمت راست کادری وجود دارد که میتوانید آدرس سایت را وارد کنید. از گزینه‌های موجود http را انتخاب میکنید و سپس دکمه check را میزنید. حدود ۱ دقیقه صبر میکنید و سپس در وسط صفحه سایت مورد نظر از سرورهای مختلف در سطح جهان چک میشود و نتیجه ارتباط آن نمایش داده میشود.
البته ممکن است از چند سرور ارتباط برقرار نشود که احتمالا ارتباط آنها با سرور به هر دلیلی مشکل دارد اما اگر درصد بالایی از سرورها نتوانستند به سایت مورد نظر متصل شوند حتما پشتیبان هاستینگ خود را در جریان قرار دهید.

isup.me
با ورود به این سایت یک صفحه ساده میبینید که کافیست نام دامنه خود را در کادر وارد نمایید و اینتر بزنید. به صورت آنی نتیجه را به شما نشان میدهد. اگر متن نتیجه It's just you بود یعنی سایت قطع نیست و مشکل احتمالا از سمت خودتان هست و اگر عبارت It's not just you نشان داده شد احتمالا مشکلی سمت سرور به وجود آمده است و لازم است با پشتیبانی هاستینگ خود هماهنگ کنید تا موضوع را بررسی کنند.

downorisitjustme.com
این سایت هم مشابه سایت قبلی عمل میکند.

اگر به این نتیجه رسیدید که سایت فقط برای شما قطع شده میتوانید موضوع را با پشتیبان هاستینگ خود مطرح نمایید تا بررسی کنند که آیا آیپی شما در فایروال سرور مسدود شده است یا خیر.
اگر یکی از سایت‌های بالا نشان از قطعی سرور سایتتان داشت پیشنهاد میشود سایت خود را توسط دو سایت دیگر هم چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشکل از سمت سرور سایت شماست سپس سریعا موضوع را با پشتیبان هاستینگ خود مطرح نمایید تا وضعیت سایت شما و سرور را مورد بررسی قرار دهند.
موفق باشید.

آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

 پرینت این مقاله

در همین زمینه

چرا بعضی وقتها سایت باز نمی شود ؟

سلام در صورتی که وبسایت شما قطع است به شما پیشنهاد میکنیم این دو مطلب را حتما مطالعه و بررسی...

چگونه DNS سایت را بررسی کنیم

DNS مخفف Domain Name System میباشد، کاربرد DNS به منظور تبدیل نام سایت به آیپی آدرس و اتصال به...